donderdag 23 mei 2013

Ontbijtideeen (no bread)








Vandaag heb ik voor jullie een paar ideetjes voor het ontbijt. Ik ontbijt pas weer echt regelmatig sinds kort. Omdat ik nu ook weer vroeg opsta, en er weer tijd voor heb. Anders at ik vaak in de kleine pauze wat. Of soms als ik geen honger deed ik het pas om 12.30 ! Maar goed vandaag wat ideetjes. Alle foto's komen zoals altijd van weheartit.


Allereerst als je het woord muslie of yoghurt laat vallen samen met het woord ontbijt krijgen mensen vaak het idee van een heel saai schaaltje met yoghurt met wat sompige cruslie er door heen. Nou nee bedankt. Ik pimp nu echt mijn muslie. Ik heb een standaard muslie gewoon van jumbo huismerk. Hier doe ik op dit moment banaan en aarbei door heen. Roer het goed door. Doe er wat honing bij. En voilĂ .  Ik vind dit zo makkelijk en eet het ook vaak.

Ik eet de laatste tijd op donderdag altijd pannekoekjes als ontbijt. Dit speciaal op donderdag omdat ik dan het eerste uur vrij ben. Ik maak de pannekoeken gewoon met pannekoek beslag. Alleen vervang ik de melk door amandelmelk. Ik vind dit zo lekker. We hebben dit altijd in huis dus het is ook een gewoonte. Ik doe er dan een beetje roomboter en ahornsiroop over.

Dit maakt mijn mama altijd voor me. Havermout, ben ik de enige die dit ENORM lekker vind? Het smaakt als een soort brinta achtig iets. Maar havermout is heel gezond voor je. Je zit er echt goed vol van. Een stevig ontbijt voor een zware dag. Havermout maak je heel simpel. Je neemt een koffie kopje Vul dit drie keer met havermout. En doe een kopje melk er bij. Zet dit op een middel vuur en laat de melk net niet koken. Doe er een klein beetje honing of suiker bij en je bent klaar.  Je kunt er ook fruit of rozijnen bij doen. Mijn moeder doet altijd rozijnen en banaan. Zelf vind ik dit niet zo lekker. 
Eigenlijk breek ik de titel nu een beetje. Want aangezien een tosti ook met brood is. Ik maak mijn tosti altijd op deze manier. Je hebt nodig: 2 volkoren boterhammen, kaas, ham, tomaat, pesto en paprika. Besmeer je boterham met een dun laagje pesto. Leg de ham en de kaas op je brood. Was en snij de paprika en de tomaat. Leg dit er in plakjes op. En besmeer ook de andere kant met pesto. Leg dit in het broodrooster en klaar is je tosti. Ik vind tosti ontzettend lekker als ontbijt omdat het warm is en goed vult.

En dit zijn mijn tips. Ik hoop dat jullie het leuk vond om te lezen.

Wat is jou ontbijt? 
X marjo







Geen opmerkingen:

Een reactie posten